boleh tak aku nak undurkan mase ?

kemungkinan entry aku kali ni sangat sedih . means korang akan nangis . korang akan simpati dengan aku . aku tulis bukan nak mintak simpati . cume aku nak korang sedar betape penting seorang abah ,. aku nak korang sedar , bile takde abah , korang akan sedih , korang akan hilang pertimbangan . now , aku nak korang amik tisu satu kotak then letak dekat sebelah lappy or komputer korang sebab kemungkinan entry kali ni serius sedih .

BOLEH TAK AKU NAK UNDURKAN MASE ?

abah seorang lelaki yang baik . abah takpernah curang dengan mak . kaki and tangan abah takpenah naik dekat muke mak , anakanak die . abah terlalu baik sehinggekan aku takboleyh terime ape yang dah berlaku . 16.9.1996 aku keluar dengan sempurne . tiade cacat mane mane . cume dekat belakang kepale aku ade somtink yang aku taktau ape bende tuhh . orang tuatua cakap itu adelah ketumbuhan . errr . and ade seorang makcik bagi saran supaye ketumbuhan itu buang . takut merebak . err .

mak : kepale etot kene buat pemedahan .
abah : jangan lha . saya takut anak kite pergi
mak : awak , ajal maut ditangan tuhan . dekat mane mane tempat kalau dah ajal , kite kene terime 
abah : awak yang mengandungkan die , takkan awak rele nak bagi anak kite mcam tu
mak : saya terpakse untuk kebaikan die ,

abah terpakse mengalah . memang aku tak buat pemedahan . sebab katekate mak and abah terngiang sampai sekarang . mak selalu meyakat aku . die cakap kepale aku kene buat pemedahan , aku mesti nagis and cari abah . aku cerite dekat abah . abah tegurr mak . dan seterusnye kakak and abang and adik aku pulak sakat aku . errr . aku perlukan bahu abah . abah je yang tahu bertape sengsare nye aku . tak dinafikan aku lebih rapat dengan Abah , bukan Mak yang mengandungkan aku selame 9 bulan 10 hari . aku lebih perlukan bahu Abah dari bahu Mak . aku lebih suke lap hinggus dekat baju Abah dari baju Mak . aku lebih suke makan dari suapan Abah , bukan Mak . aku lebih suke tidurr bawah ketiak Abah dari bawah ketiak Mak . aku lebih rele ikut Abah dari Mak . YaAllah kenape kau amik Abah dari aku . aku tak kuat untuk hadapi . now , aku perlukan bahu Abah untuk aku menangis . aku perlukan baju Abah untuk aku lap hingggus .

Dulu , aku pernah nagis sebab aku takdapat ikut balik kampunngg . aku menagis . setiap hari . setiap mase . setiap jam . setiap saat . disebabkan abah dah taktahan . abah amik aku . aku lega . then balik kampung naik bas . romantik pulak . dah macam pakwe and makwe . hahaha . *err* first time arythuu aku naik kerete polis . kerete peronde polis . memang bukan abah yang bawak . tapi takpe . janji dengan abah . then bas pukul 11 . time tuh baru pukul 9 . aku lapoo . aku mintak abah pergi kedai makan , abah tak marahh . abah lagi suke . abah cakap ABAH LEBIH SUKE HABISKAN DUIT UNTUK ANAKNYE . ASALKAN ANAK ABAH SIHAT . aku ingat lagi , abah cume minum air kopi and aku makan ape tah . takinggat lha . then abah bayar . ade baki 5 ringgit . baki tuhh abah bagi aku . abah cakap itu duit pencen . pencen ? abah akan bagi anak anak die duit sebagai duit pencen . sampai je kampung aku gunekan duit tu untuk main tikam . err . yaAllah . aku baru menyesal :'( aku nak duit pencen dari abah . lepas abah meninggal , mak selalu cakap . 

ABAH SELALU BAGI KORANG DUIT PENCEN . MAK NAK KORANG BAGI ABAH DUIT PENCEN DENGAN BACE YASSIN . SEDEKAHKAN ALFATIHAH .

 lepas abah meninggal , setiap kali pergi sekolah mak mesti akan ingatkan aku , kite sedekahkan al-fatihah untuk abah . supaye abah bahagie dekat sane :'(

time aku kecik kecik , abah selalu timang aku . abah selalu buat aku happy . bile abah balik , abah akan cari anak-anak die . die takpenah lupekan anak die walau sesaat mane punn . walau sesibuk mane punn . anak lebih berharge . pagi-pagi , takire time sekolah or cuti abah mesti bawak pergi kedai makan . sehingge orang yang jual makanan punn tau yang aku ni anak abah . yaAllah . aku ingat lagi . bile abah boring , abah panggil anak anak die . ade je yang die sakat . abah ! etot ingat lagi ,. abah buat pure pure gatal . abah suruh garuk . then tibe tibe kuar karenn . err . etot suke part tuhh . lawak gile abis . :'( abah pernah janji nak bawak etot and famli pergi sungkai . abah ! janji abah cume palsu . :'( etot ingat lagi , time etot terminum air laut . abah berlari dapatkan etot yang tengah menangis . abah bawak air mineral untuk etot minum . err . yaAllah . 

aku nak abah ! kenape kau amik die . aku perlukan bahu die untuk aku buangkan semua kesedihan . aku nak abah ! boleyh tak kalau kau pulangkan die dekat aku ? aku perlukan die untuk aku ceritekan semua masalah yang ade dalam otak aku . aku nak die . aku nak die .yaAllah ! kenape kau bagi ujian yang sangat berat untuk aku hadapi ? aku tak mampu untuk hadapi kesedihan ni seorang . aku perlukan abah . i want abah ! my heart very shocked .

14.4.2008 , pade pukol 11.45 aku dikejutkan bahawe abah pergi tinggalkan aku  . dan disitu terhentilha panggilan abah terhenti . panggilan abah takkan ade yang bermakne lagi . terhentilha suare abah . terhentilha sakat abah . terhentilha aku nak hilangkan rase kesedihan dekat die . terhentilha hinggus aku untuk lap dekat baju abah .

yang bace niyh . tolong hargai seorang abah . korang akan tersekse bile seorang yang rapat dengan korang akan pergi tinggalkan korang . hati korang akan perit bile dengar berite TERHENTINYE NAfAS ORANG YANG PALING KORANG SAYANG . aku harap ade pengajaran dalam entry ku aku kali ni . tolong buat pengajaran . tolong hargai abah !

AKU SAYANG HAJI OTHMAN BIN ALI . TAKKAN ADE YANG BOLEYH GANTI TEMPAT ETOT BERMANJE . TAKKAN ADE YANG BOLEYH GANTIKAN TEMPAT ETOT NAK LAP HINGGUS . SAYANG ABAH . <3

Tiada ulasan:

Catat Ulasan