cita-cita

Asalamualaikum.
Harini aku nak bagitau koran yang aku ada kerja sambilan. Alhamdulilah ahh boleh tampung perbelanjaan sekola nanti. Aku kerja jadi photographer wedding. Ala, tolong-tolong orang je punn. First day kerja dapat 50, second day dapat 150. Then masa secon day dia cakap dia nak amik aku kerja dengan dia sebab aku not bad ahh,. First day dapat 50 sebab ambik gambar nikah je. Amik setengah hari je. Then second day dapat 150 sebab one day dekat kendurri tu. Memang penat sangat kerja. Even cuma amik gambar, tapi penat weyh. Nak kene duduk, berdiri, bongkok and susun atur lagi. Lagi-ii masa bersanding. Time berarak tu dah ahh panas, lepas tu pergh. Muka aku merah tadi. Panas sangat. Nasib aku pakai baju kemeja and seluar slank. Bebas sikit nak bergerak. 

Gaji first day dah habis sebab belanja famly, isma and mira makan. Gaji secon day aku nak simpan. Aku nak masuk tabung. Insyaallah, kalau aku menabung. Aku nak hantar mak ke mekkah. Kalau dah kerja baru aku akan hantar mak pergi haji. Aku janji. Aku akan hantar mak pergi sana. Kesian mak. Duit mak nak pergi haji semua dah habis masa kakak wedding haritu. Aku janji, masa aku wedding. Aku takkan guna duit mak satu sen pun. Aku nak stabilkan diri aku dulu. Means, aku kene ada sebiji kereta. Kerja tetap and mungkin sebuah rumah. Bila dah ada semua tu baru aku akan mendirikan rumah tangga. Sebernanya aku nak jadi Photographer sukan. Tapi macam best je jadi photographer wedding. So, i'm try. 

Bila aku habis spm, aku nak kerja dengan ahweng untuk sementara waktu. Then bila dah dapat result, aku nak apply diploma photography. Kalau dapat, aku akan belajar bersungguh-sungguh. Bila cuti semester aku akan kerja part time dengan ahweng. Jadi photographer wedding. Then bila dah habis belajar aku akan apply polis. Kalau dapat, aku akan teruskan dalam bidang polis. And sambil-ii tu aku akan jadi photographer part time maybe dengan ah weng. Kalau takdapat jadi polis, aku akan kerja dengan ah weng. Aku akan jadi photographer. Aku nak jadi macam ah weng. Famouss doh. 

Aku takkira, photographer aku minat. Aku dah suruh mak beli satu camre untuk aku. Mak kata tunggu ada duit mak on. Kalau takde duit, tunggu aku ada duit baru aku beli camre baru. Yaallah, mintak-ii apa yang akan aku inginkan akan dimakbulkan. Aminn.

Sebernanya penat jadi photographer ni. Aku baru dapat job dua hari, aku dah mengilai taktentu arah. Ni pun takhabis penat lagi. penat sangat. Sampai situ je aku nak cerita sebab aku nak tidur. Bye

Tiada ulasan:

Catat Ulasan