sakit hati ? itu pasti

Mesty penah rase sakit hati kann ? kann ? kann ? 
sape tak sakit hati kalau asyik slalu kene aim , 
ish , tahlha . rase takkuat sangat nak hidup dalam bumi niyh . 
Yaallah kau kuat kan lha semangat aku .
aku nak semangat yang dulu . 
semangat nak belajar , semangat nak jumpe kawan . semangat nak baut perkara dulu ,
Yaallah , betul cakap *mimi . dia cakap dia nmpak aku kuat . tapi aku takpandai nak buat keputusan dan itu bermakna hati aku takkuat . dalaman aku takkuat . luaran aku kuat . Yaallah .
kenape ramai sanagt nak benci aku ?
inikah yang dipanggil cobaan darimu?
adakah ini ujian darimu buat diriku ?
yaallah , kau selalu bagi aku ujiann yang sangat berat untuk aku tempuh . kau terlalu bagi banyak sangat . sehinggakan aku takboleh nak lepas dari ujian kau . 
abah ! dimanakah dirimu ?
 aku memerlukn bantuan darimu . aku memerlukan tangan mu . aku memerukan bahu mu yang besar tuh . 
yaallah , kenap kau ambil dia dari aku ? aku nk cerite dekat sape kalau bukan dekat dia yaallah . 
yaallah , ujinn ni terlalu berat , aku taklarat untuk menduduki ujian yang kau beri kerana aku taksekuat Nabi Muhammad . aku taksekuat dia untuk tempuh hari-2 aku yaallah . 
yaallah , kenape kau ambil abah dari aku . aku tau kau bagi dia untuk sementara .
aku tak sekuat Nabi Muhammad untuk dihina dan dikutuk yaallah .
yaallah , kau berikanha aku kekuatan untuk aku hadapai semua niyh . 
ini untuk mase depann aku . aku tau semua orang takkan terlepas dengan ujian yang kau beri .
aku tau . kawan aku cakap 
ALLAH TAKKAN BERIKAN UJIAN YANG MELEBIHI BATAS .
Yaallah , aku ampunnkan dosa ku yaallah

Tiada ulasan:

Catat Ulasan