Asrama

Fuh. Fuh. Fuhhh. Hacummmmm. Hacumm. Asalamualaikum :) Rasanya dah berhabuk blog ni. Mana takberhabuk. Dah lama takpost. Takpost dah nak dekat 2 minggu sebab aku kann asrama. Heeeeee. Post harini aku nak cerita pasal aku dalam asrama. Aku dapat dorm 6. Dorm yang paling gempak siot. Nama dorm aku ZAHRATUL HUSNA. Comelkan nama tu? Comel macam aku kannn kann kan? Hari pertama dalam dorm macam oang asing. Aku cuma berkawan dengan Isma and Yaya sebab dieorang je yang aku kenal dalam tu. Masa tengah kemaskan baju, tiba-tiba ada makcik tu cakap "Awak ni form berapa?" "Form 5 makcik" " Ouh, senior lha ni kan? Tolong jaga anak makcik tau. Dia ni baru form 1. taktauu apa-apa" " Baik makcik" bukan sorang je makcik ingatkan aku jaga anak dia, tapi 3 orang. Almaklumlha, semuanya form1. Lepas je lipat baju, isma ajak aku jumpa mak yaya sebab kiteorang nak pergi mana tah. Dah lupaa. Time jumpa mak yaya, tersentuh hati aku tengok yaya. Mana taktersentuh, dia cium semua adik beradik dia and dia peluk doh. Aku pun nak buat macam tu, tapi mak dah balik dulu masa tu. Takpelha, heeee.

Lepas je naik dorm, kiteorang terus mandi and siapkan diri. Banyak aktiviti dekat sana, takbest sangat asrama. sebab kebanyakan dekat sana ramai perempuan cuma nak menggedik depan jantan. rasa macam nak pijak depan pun ada. grrrr. Bukan setakat mengedik depa tu, depa tu suka mengutuk orang. Aish, takbaik bukan jika kita mengutuk orang? Siapa lepak dengan aku mesty kene kutuk. WTF! aku benci gila shial depa tu. Nampak macam takde maruah pun ada. Hahhahaaaaaa.

Dah berapa hari dalam asrama. Kawan aku makin bertambah. Ramai yang kawan dengan aku. Ada budak cakap "Woi damia, aku ingat kan kau takspoting sbb muka kau ketat. Rupanya, kau spoting habis." Bak kata orang JANGAN MENILAI DIRI DENGAN PAKAIAN MALAH NILAILHA DENGAN HATI. Cewah. Dkat sana cuma rapat dengan aku budak form 3 and form 1. Nampak tak yang aku ni seperti budak-budak? hhahahaa. Bak kata Ima, " makan tengah hari dengan budak form3 makan malam dengan budak form 1" nampak tak aku bertukar shift? Hhahahaaa. Aku memang suka layan budak-budak. Daripada aku sedih, terus aku happy kalau aku lepak dengan budak-budak.

Pernah sekali haritu, hari keberapa tah aku dalam asrama, belum seminggu lagi masa tu. Ada budak kutuk aku,., Aku pun menangislha, then semua budak dorm aku pujuk aku. dieorang semua dah anggap aku macam kakak dieorang. Cewah. Act, aku paling tua dalam dorm. Tu yang deme angggap aku akak tu. Btw, antara aku, isma and yaya. Aku lagi tua sebernanya. Malam selasa, aku terpaksa balik rumah sbb aku kene gatal-gatal yang amat gatal. sebelum balik, cikgu suruh kiteorang pergi klinik berjemaah. Amat kelakar bila cikgu suruh 9 orang masuk dalam satu kereta. Dahlha sempit. Better cikgu suruh kiteorang naik lori. hahahha. Lepas tu aku orang pertama kene suntik omg

Doctor: Siapa Nurul Damia Aqilah?
Aku: Saya *semangat*
Doctor: Duduk sini
Aku: kenapa?
Doctor: Saya nak suntik awak
Aku: Taknak

Masa tu doctor suruh lipat lengan baju sbb nak suntik. Aku ikot je apa doctor cakap. Lepas tu, dia letak ubat dekat lengan, bila aku nampak doctor tu tekan ubat suntik, terus aku lari. Lepas tu 8 orang yg lain and cikgu gelakkan aku. Aish cikgu ni. Lepas tu doctor cakap "duduklha betul-betul" aku pun duduk balik and doctor letak cecair dekat lengan aku. Lepas tu kene lha suntik. Mak ai, sakit gilaaa weyh. Dieorang semua cakap " doctor, saya dah sihat, takpayah kene suntiklha" amboi, nampak sangat deme ni pelakon terbaik. Bila nampak aku nak nagis, terus deme cakap deme dah sihat. Nak je aku tampo sekor-sekor masa tu. Aish. Nasib ada cikgu and abang doctor yg kacak sikit. Eh? Hhaaaaa

Banyak lagi aku nak cerita. Tapi disebabkan aku ni malas nak type. Entry lain kali kayy. Bye. Asalamualaikumm



Tiada ulasan:

Catat Ulasan