Campur :')


Asalamualaikum.

Fuh. Ehem. Banyaknya habuk dekat dalam ni. Acana nak lap ni? Tolon bersihkan bole? Kejap eh, aku pergi amik pencuci nak lap habuk. *sakai*

10 May 2013 genap 3 bulan aku couple dengan farid. Takcelebrate pun tapi keluar date :D Keluar date masa hari ibu. 12 may. Orang date dengan ibu, yang aku date dengan farid. Date dengan farid dekat banting. Sebernanya aku ajak dia teman aku pergi sana beli hadiah untuk mak and nenek. Best gila date berdua macam tu. Selama ni ada je orang temankan. Kali ni takde yang teman. Selama ni adhek, zur, isma or ajim or sesiapa je lha. Kelakar je masa dekat banting. Farid buat aku happy ooooooo.

aku: awak ada dalam bas?
farid: aah
*bas berhenti
wanie: mana ada farid dalam tu
aku: ade, dia cakap dia ada dalam tu
wanie: suka hati kau. Bye.
*aku pun naik bas and bayar tambang. Aku kecikkan mata, cari farid. Aku dah gelabah, aku taknampak farid pun masa tu
aku: awak, saya dah salah bas, saya tunggu awak dekat banting eh?
farid: okey
tiba-ii aku ada rasa orang cuit aku. Aku pun pandang. Rupanya farid. Errr

Start dari situ aku dah gelak sorang-sorang. Lepas tu aku mesej dia. Kelakar gila. Then ada amoi duduk sebelah aku, dia text. Dia mintak number amoi tu. Memang nak kene terajang sifarid tu. Then, turun dari bas, dia ada dekat belakang aku. Terkejut beruk aku dia pakai baju yang aku bagi. Aku bagi dia baju "I love tawau" Serius aku cakap aku terkejut sakan. Aku suruh bawak tidur baju tu. Yang dia pergi pakai masa dating. Agak-agak kalau aku bagi dia seluar tidur aku, dia pakai takpergi banting? hahhha. Turun je dari bas aku dengan farid intas jalan pergi kedai beli buku, pen, pembalut hadiah and kad. Then pergi mana tah. Dah lupa. Puas cari buku yassin untuk nenek. Tapi takjumpa. Aku belikan nenek apa tah. Aku belikan mak Bunga, Tudung, Pen and Buku. 

Aku cakap dengan farid yang aku lapa. Aku nak makan sebab dari pagi takmakan. Then farid pulak lalu satu kedai. Apatah nama kedainya. Aku pun ajak dia masuk. Aku masuk dulu. Dia dekat belakang follow aku. Aku masuk situ sebab nk cari roti gardenia.Tapi takjumpa. Then aku pusing belakang, farid takde. Tiba-tiba dia datang bawak troli kecik. Sumpah kelakar sangat. Comel sangat dia masa tu. Rasa macam dia tu suami and aku isteri dia. Lepas tu pergi MCD. Penuh gilaaaaaa. Dia pun bawak aku makan mamak. Aku makan mee rojak and dia makan mee mamak. Dia minum air favourite dia and aku pun minum air favourite aku. Sumpah comel dia makan. Dia pegang camre aku. Aku amik fone dia. Tengok gambar, cek punya cek ada gambar aku. Tung ahh ada gambar aku :D Then, time nak balik ada bas ke KLIA. Aku bole naik bas tu tapi dia takbole, Aku taksanggup tenok dia tnggu sorang-ii. So, aku sanggup tunggu bas ke Dengkil.

Lama gila tunggu bas. Bila bas sampai, aku dengan dia cepat-ii naik bas. Amik tempat duduk dekat belakang. Dahlha panas bas tu. Nasib aku ada bawak kertas. Aku kipas diri aku. Then farid amik kertas tu dia kipas diri dia. Aku ada lagi kertas and aku kipas diri aku. Bila dah penat kipas, aku berhenti. Then dia amik kertas dekat tangan aku. Dia satukan kertas aku dengan dia. Dia kipaskan untuk aku. Woaaaaa. Then masa dah nak sampai sekola, aku nak nagis sebab nak tinggalkan dia,. Masa aku bangun, dia cakap I Love You,woaaa. Aku picit pipi dia :D Habis :D

Now minggu exam. Susah nak balik rumah sebab exam kan? Eh, sebernanya warden cakap kalau minggu exam takbole balik. Tapi kali ni aku time minggu exam. Woaaa, hebat bukan? Rasa macam nak piala pulak. Sambung cerita tadi, aku dapat balik sebab dekat asrama takde air. Ada memang ada, tapi kadang-kadang je ada. Cuma masa pagi je ada. Tengah hari bila balik dari sekola memang takde air. Kesakaian terserlah bukan? Cikgu ada cakap bil air and elektrik melambung. Mula-mula syak sekola takbayar duit air dengan elektrik sebab haritu elektrik takde. Rupanya paip bocor.

Budak aspura takdapat balik sebab dieorang ada tangki untuk mandi. Budak aspuri takde tangki. Ada memang ada , tapi tangkinya dekat atas bumbung. Tangki budak aspura dekat atas tanah je. Siap jadi swimming pool dieorang lagi. Tadi masa nak balik, ada nampak dieorang berkemban. Kelakar. Ada yang pakai kain pelekat, ada yang pakai tuala. Sumpah nampak bapak orang budak aspura ni. Budak aspuri kene amik baldi and tunggu turn dekat dewan makan. Kekadang menirap je menunggu. Bila isi air, kemain penuh. Bila sampai keatas, tinggal setengah. Better takpayah amik air banyak-banyak. Dahlha membazir. Haritu aku tolong teah angkat box yang isi air. Syok-syok angkat kaki aku tersadung, dahlha tempatnya licin. Terjatuh and pinggang aku kene bucu. Sakit sesangat :(

Tadi time aku nak call mak, aku dengar ada budak ni cakap "babah amik tau" yaallah, aku rindu perkataan babah. Rindu sangat. Then tadi masa nak prepare balik, aku dengar ada budak cakap "Ayah, tunggu kejap" Yaallah :( then isma pulak cakap " Mia, kau nak tumpang aku tak? balik dengan bapak aku" Okey. Kenapa ramai sangat cakap perkataan abah? err. Masa exam PJPK tadi aku tiba-tiba ingat abah. Yaallah, rindunya dekat diaaaaaaaaaa

Tiada ulasan:

Catat Ulasan