Abah :'(


Yaallah,
Aku rindu semua orang. Aku rindu babah, aku rindu mak, aku rindu kakak, aku rindu wawa, aku rindu eka, aku rindu uyun, aku rindu mamat, aku rindu edod aku rindu azan and aku rindu alan. Tapi kenapa setiap kali berkumpul akan ada pergaduhan? Akan ada pergaduhan besarbesaran. Akan ada muka lebam, akan ada yang menangis. Akan ada yang nagis. Akan ada yang maki hamun. Yaallah, kenapa kau uji keluargaku sebegini? Kenapa yaallah? Yaallah, aku rindukan famly aku. Bila dapat berkumpul macam masa kecik-kecik? Kakak mesty takdapat raya dengan famly tahun ni sebab diakan dah ada suami. Dia mesty ikut suami dia balik sabah. Wawa pulak dah berapa tahun takraya dengan famly. Dah lebih 3 tahun dia takraya dengan famly. Dia sibuk mengejar harta daripada memikirkan famly. Duit gaji entah kemana. Asyik mintak mak je. Eka, dia selalu raya dengan famly. Uyun. Dia suka mintak mak duit. Duit itulha, duit inilha. Duit nak pergi sanalha, nak pergi sinilha. Dia study sambil kerja tapi duit asyik mintak mak je. Kesian mak :"( Mamat, dia selalu mintak mak duit sebab nak balik banting. kesian mak. Setiap minggu kene keluarkan duit sebab dia. Adik-adik aku takde masalah setakat ni

Yaallah, aku rindukan semua kenangan masa kecik-kecik. Sembahyang sama-sama, makan sama-sama kene suap dengan nenek, balik sama-sama. Tidur satu tikar. Kene rotan sama-sama. Yaallah :'(

Abah, kenapa abah pergi? Abah tau tak keluarga kita dah takmacam dulu? Keluarga kita dah berpecah. Adik beradik selalu gaduh even benda kecik akan jadi masalah besar. Abah, kenapa abah pergi? Kasih sayang daripada abah takpernah cukup bah. Abah tahu, setiap kali nak balik asrama dengan isma. Adah mesty nak menangis. Tapi adah tahan. Setiap kali adah nampak bapak budak asrama amik anak dieorang, adah kuatkan diri. Adah cakap "adah, kau kene kuat.! abah dah takde nak amik kau. kau jangan jadi bodoh adah! Sedar kau tu ANAK YATIM." Luaran adah kuat, dalaman adah, allah je tahu. Dalaman adah merintih kesakitan. Abah tahu adah berharap sangat abah yang akan amik adah depan pintu gate aspuri. Adah berharap. kadang-ii adah teringin abah amik adah depan aspuri. Abah, kenapa abah pergi awal sangat? Abah, 5 tahun abah pergi. Tapi adah takpernah dalam satu bulan tu adah takmenangis sebab abah. Abah, abah nak tau tak? Adah sayangkan abah.
Abah! 
Mana abah? Adah rindukan abah! Adah rindu nak tidur bawah ketiak abah! Adah rindu nak salam abah. Adah rindu segalanya bah, adah rindu abah care pasal adah. Adah rindu sangat. Abah! Air mata adah jatuh ni, tolonglapkan boleh? Tolonglha, siapa nak lap air mata adah kalau bukan abah? Abah, adah dahlama takpegang tangan abah yang besar tu. Adah dah lama takdengar perkataan "adah, meh duduk dengan abah" Yaallah, kenapa kau amik abah cepat sangat? kenapa kau bagi aku kebahagian sekejap sangat? Kenapa yaallah? Aku merindui insan yang bernama OTHMAN. Aku tersangat merindui dia. Kalau boleh aku nak jumpa dia. Aku nak cakap
 "abah, abah baliklha, adah sayangkan abah, adah rindu belaian seorang babah. Adah rindu semua tentang famly kita. Adah rindu nak dengar babah menyanyi. Adah rindu nak naik kereta dengan babah, adah rindu duduk dekat gear kereta dengan babah. Adah rindu nak sandar bahu adah dalam kereta dekat bahu babah, adah rindu nak abah suap adah makan, adah rindu nak tengok abah joget. Adah rindu nak salam abah, adah rindu nak cium abah, adah rindu nak tengok abah usik mak, adah rindu nak duduk atas peha babah. Adah rindu nak dengar abah cakap "eeeeeh anak babah" adah rindu nak dengar hon kereta AAX 1880. Adah rindu nak dengar abah gurau dengan kiteorang. Adah rindu nak dengar abah cakap "Adah, kenapa ni" Adah rindu semua tu! 
KENAPA ABAH PERGI! ABAH TAKSAYANG ADAH! ABAH KEJAM! ABAH SANGGUP TINGGALKAN ADAH TANPA PESAN, ABAH KEJAM

Yaallah, kenapa kau amik babah dari aku? Tolonglha kembalikan dia yaallah :'(



Tiada ulasan:

Catat Ulasan