No Topic --'

Tahla . taktau hari ni topic pasal ape . pasal abah boleh ? *angguk sikit
dulu , aku penah berjanji yang aku takkan menagis sebab abah dah . nanti abah terseksa dekat sane .
itu aku tau . tapi hati aku . sape yang tau kann ?
abah ! abah pergi jauh sangat sehingggakan kite takkan jumpe dah akan jumpe tepat pada waktunye .
mungkin bila malaikat cabut nyawa adah , baru abah datang jemput adah untuk bersama abah .
adah selalu tengok cerite . kalau someone nak mati , mesty keluarga dia yang dah mati akan jemput dia dan dia akan menagis sebab dia akan tinggalkan orang yang ade dekat muke bumi allah .
aku tau , salah disisi Allah kalau kite tangisi simati . tapi , simati itu abah aku . 
sape je taknagis bile simati yang dia tangisi tuh abah dia . yang pernah hidup dengan dia .
yang pernah bermanja dengan dia . yang pernah mengajar ape itu huruf .
memang salah . tapi taksalahkan kalau aku tangisi lelaki yang Berani melindungi 9 orang anak , 1 isteri ?
tak salahkann ? aku teringinn . bila dah besar ade seorang lelaki yang akan jage aku macam mane abah jage mak dan abah jage anak-2 . aku teringinnnn sangat BIRTHDAY aku yang ke-16 , sambut dengann abah . 
teringin doh . 
sape je tak teringinn . memang korang tak teringin sebab korang ade abah . 
korang mane nak hargai pengorbanan abah
korang tak tau ape itu ABAH .
korang tau ? korang tau ape pengorbanan abah ?
taktau kannn
korang , sebernanye aku pun taktau mule-2 . 
bila abah dah pergi baru aku tau ape itu PENGORBANAN ABAH

1-Abah sanggup cari rezki untuk anak-2 
 2-dia sanggup berpanas terik demi nak cari makan .
3-dia sanggup korbankan nyawa dia untuk mencari duit untuk anak-2 . 
4-dia sanggup tidak menagis demi anak-2 dia nagis
5-dia kuat apabila dia menimpa masalah
6-dia sanggup dimarahi oleh Tuan disebabkan kereta kotor kerana anak-2
7-dia sanggup dermakan darah untuk mak hidup .
8-dia sanggup peluk anak-2 demi kebahagian anak-2
9-dia sanggup korbankan masa demi kesenangan anak-2
10-dia sanggup menempuh dugaaan dengan hati yang rela

*bagi aku

dia abah paling baik aku kenal . dia takde ganti sebab dialha satu-2nye abah the best bagi aku . dia !
yaallah kenape kau amik dia terlalu awal bagiku ? terlalu awal ya allah .aku tau ni adelha cubaan dan ujian yag harus aku tempuh . tapi kenape aku ? kenape ?
aku belum rase kenikmatan kebahgiaaan bersama abah . bersama abah .
yaallah . kenape kau amik dia dari aku ?
ujian kau kali ni sangat berat bagiku . dia sudah pun tingglkan aku selame 4 tahun . dalam mase 4 tahun , aku akan selalu menagis dan menagis . aku ingin pergi kekubur abah . aku nak pergi .
kenape takpergi ?
kubur abah sangat jauh . *takjauh sangat
kubur abah dekat melaka . mak selalu sibuk . aku tau , sekarang musim cuti dan ramai yang balik ke kampung . tapi aku ? aku ?
time aku kecik-2 , mesty balik kampung . mulelha panjat pokok ceri .
Yaallah . kau ampunkan lha dosa abah . aku berharap .
Pembace , korang doakan abah aku boleh ?
*al-fatihah

Abah mesty tak tenang sebab adah selalu nagis . setitik air mate adah jatuh kerna simati , pasti itu dosanye sangat berat . abah ! maafkan adah . adah dan yang lain buat abah kene seksa . adah buat ape ? adah keluar takpakai tudung . ada maki orang . abah ! maakan adah . jika abah ade dekat sebelah adah . mesty abah tengah bace kan ? abah ! abah bace ? ya allah . abah , air mate adah dah turun . mane bahu abah ? mane baju abah ?
adah nak lap pakai baju sape bah ? baju sape ? abah ! baju abah lha . please .
abah . air mate adah laju dengan deras niyh . takberhenti . tangan adah takpuas utk taip .
abah . ni diary adah . kaalu adah tuis dekat buku , nanti famli bace . nanti dieowg gelakkan adah .
better adah tulis dalam niyh and abah punn boleh bace kannn ? heeeeee
abah . abah sihat ? tahha . kenape adah jadi budak bodoh hari ni ?
adah memang bodoh lha


Tiada ulasan:

Catat Ulasan