Muhammad Fariddudin. I'm Fall In Love With You

Farid a.k.a Bunga

Asalamualaikum. Ehem-ehem. Sihat? Aku sihat tapi makin kurus tau. Berat badan pun makin menurun sebab sihat. Eh? Hhaha. Berat turun sebab duduk asrama. Itu gunanya duduk asrama. Eh, baru sebulan aku duduk asrama berat aku dah turun 2 kilo. Kalau setahun duduk sane agak-agak berapa kilo berat aku boleh turun eh? Maybe dalam 10 kilo. Wowwww. Hahhaa. Tapi nak turun lebih dari 10 kilo. Sebab nanti nak cari baju pengantin senang. Takdelha susah. Kalau kurus senang nak cari baju pengantin, cari pasangan. Hahhaa. Lagipun aku nak kurus sebab cita-cita aku nak jadi pramugari. Pramugari mana ada gemok kann? So, aku akan berusaha menjadi kurus sebab nak capai cita-cita aku. Eh, bukan pramugari pakai skirt pendek tu. Aku nak jadi pramugari yang hantar orang ke mekah atau tempat islam. Doakan kay. Eh, dah salah masuk tajuk ni. Sebernanya aku nak cerita pasal Farid a.k.a Bunga. Siapa? Err, alahai, kapten kriket tahun ni. Maksudnya kapten kriket SMKBC. Kenal? Tak jugak? Kejap kay.


Takhandsome tapi dia macho. Eh, bak kata hamizah dia handsome and muka dia nampak macam budak form 6. Wah farid, kau dah tua. Hahhaa. Ni lha Muhammad Fariddudin Bin Md Nawawi. Aku dah kenal dia dah lama dah. Masa bulan 6 tahun lepas. Maknanya dah 8 bulan aku kenal dengan bunga ni. Ha, ni lah bunga aku. Takde siapa boleh panggil dia bunga melainkan aku yang panggil dia sebbb dia sepecial meyh --' Aku panggil dia bunga sebab masa kawad kaki rumah rajawali ada pakai aksesori bunga. Then dekat kepala dia ada topi macam bunga. Tu yang aku panggil dia bunga. Even ramai lagi yang pakai tapi dia jugak aku panggil dia bunga. Lagipun masa kawad kaki dia duduk sebelah aku. Mana tak kena buli dengan aku. Aku kan suka buli membuli ni. Serah kan je kisah buli dekat aku. Then masa kawad kaki aku mula rapat dengan dia. Alahai, rapat macam kawan tu je. Lepas kawad aku terus dah takjumpa dia sangat. Then akhir tahun 2012 aku tegur dia. Aku cakap aku nak belanja dia makan. Dia nak je. Then start dari situ aku rapat dengan dia balik.

Lepas tu, sejak awal tahun aku dah jatuh hati dengan dia. Aku start jatuh cinta dengan dia sbb dia nak belanja aku makan, dia ingatkan aku jangan bawak bantal busuk aku sebab nanti budak dorm aku maut kalau bau bantal busuk aku. Alahai farid~ Then 13.1 haritu dia tegur aku. Dia cakap jangan bawak bantal busuk. Lepas tu aku merajuk dengan dia. Dia pujuk aku dengan cara nak belanja aku makan. Bukan makan makanan mahal pun. Dia masih sekolah. Lainlha dah keje. Kalau dia dah kerja aku suruh dia belanja aku makan MCD or whatever. Dia belanja aku makan nasi goreng letak telur then air oren. Masa tu aku nak air milo. Tapi disebabkan air milo habis, aku suruh dia beli air oren. Dahlha baru nak rasa orang yang aku suka belanja minum air favourite aku dekat kantin. Eh, lupa nak cakap, dia cuma belanja aku dekat kantin sekolah. Almaklumha, aku dengan dia still budak sekolah. Lepas tu, aku kan dah lama tak on9 sebab duduk asrama. Then aku on9 kejap twiter dekat laptop cikgu. Aku stalker twiteer. Aku perasaan dia ada update " patut ke aku cakap yang aku sukakan dia " hati aku dah berdebar-debar. rasa nak pengsan pun ada masa tu. Mana taknya crush kita suka someone. Then masa balik tu aku jumpa dia dekat pondok. Aku tanya dia, dia suka siapa. Dia taknak bagi tau. Then zur suruh tanye ajim. Aku tanye ajim. Ajim pun taktau. Then aku paksa ajim. Ajim cakap " Tah, dia suka damia kot " aku dah teruja masa tu. Aku tanye farid dia suka siapa. Dia taknak bagi tau, last-last aku merajuk dengan dia. Aku terus balik asrama. Dengan muka yang hampa :'(

Then petang tu ada amik duit seratus. Aku jumpa dia. Aku tanya dia, dia suka siapa. Mula-mula aku tanya siapa awek dia. Dia senyum. Aku tanya dia suka siapa, terus dia tunjuk aku. Alahai, baru nak tanya lebih lanjut mak dah pandang macam takpuas hati dengan aku. Ish mak ni. Then aku hantar mak balik ke kereta. Hari sabtu aku online. Aku tanya dia. Dia suka siapa?


Ha, percaya tak? Masa dia cakap tu, aku dah senyum terguling-guling atas katil and hampir jatuh katil. Aku senyum sebab aku bahagia. Ingatkan aku bertepuk sebelah tangan. Rupanya aku takbertepuk sebelah tangan tauu. Aku bertepuk dua belah tangan :D Start dari situ aku mula bagi dia coklat. Hahhaa. Kelakar gila. Lagipun farid lah orang pertama yang aku suka tapi budak bawah. Maksudnya muda setahun dari aku. Takpernah kay aku suka budak bawah umur. Aku rasa aku ikot baka mak aku. Mak aku kahwin dengan bapak aku yang muda setahun. Then semalam aku cakap dekat dia yang aku suka dia. Dia cakap aku ni serius ke? aku cakap lha aku serius. Then dia pun cakap dia suka dekat aku. Alahai. Lepas tu tadi dia on9. Aku tegur dia. Bila dah syok-syok chat, dia tanya kenapa aku dah lama tak tegur dia. Err, dia yang takde dekat sekolah. Macam mana aku nak tegur. Then aku dengan dia lawan siapa banyak kali tegur dia menang. Siapa kalah kene belanja wayang. Dia cakap kalau dia kalah, dia nak belanja aku wayang kulit. Hahhaa. Dari situ aku dah gelak sorang-sorang sampai mak aku cakap aku takbetul. Then aku cakap tak adil. Dia cakap "Adil lha, wayang jugak tu" 

Farid, aku nak kau tahu yang aku sukakan kau. Kalau kau baca entry ni, mesty kau gelakkan? Farid, i'm fall in love with you. Farid, jom couple :D




Tiada ulasan:

Catat Ulasan