Hello Single

Asalamualaikumm.
Awak, kenapa awak lepaskan saya? Awak, saya telalu sayangkan awak. Kenapa awak buat saya macam ni? Awak kejam. Sampai hati awakkan buat saya macam ni. Hari ni dah masuk 3 hari awak tinggalkan saya. Awak, kenapa awak buat saya macam ni? Awak tau, awak lelaki pertama yang saya sayang. Awak tau tak? Kenapa awak buat saya macam ni. Saya menangis, mata bengkak. Awak, saya tengah demam ni. Kenapa awak buat saya macam ni. Awak, please lha. Macam manalha dekat sekolah nantikann? Awak, saya takut kalau nampak muka awak saya akan menangis. Saya akan menangis dan terus menangis. Awak, kenapa awak buat saya macam ni. Saya dah setia dengan awak. Saya cuba untuk pertahankan relay kita. Tapi awak? Awak musnahkan harapan saya untuk kita ke mahligai rumah tangga. Awak, awak. Kenapa awak tinggalkan saya? Awak tau, saya takkuat. Saya bukan macam awak, mungkin awak dah boleh lupakan saya. Tapi saya? Yaallah, susah saya nak lupakan awak. Kenapa dulu awak janji dengan saya yang awak takkan tinggalkan saya? Kenapa awak janji kalau awak takboleh buat? awak! Awak penipuuu. Awak tinggalkan saya. Awak kejammmm. Saya sayangkan awak, tapi awak buat saya macam ni. Apa yang awak nak sebernanya? apa yang awak nak? apa yang awak nak! 

3.6.2013 tepat pukul 1.30 petang farid tinggalkan aku dengan keadaan aku yang demam. Masa tu aku demam, selsema and sakit tekak. Then dia mesej yang dia lepaskan aku. Yaallah, aku takkuat.

Awak, masa saya pergi PD haritu saya teringat semua memori kita. Dalam kereta saya menangis. Tapi saya takmenangis teruk sebab mak ada masa tu. Dalam kolam saya menangis. Dekat tandas saya menangis. Sebelum tidur pun saya menangis. Kenapa saya perlu menangis dekat orang yang takhargai saya? Kenapa awak buat saya macam ni? Masa otw balik dari Pd, mesty ada je kenangan yang akan menimbulkan kesedihan wak. Masa saya berhenti makan dekat tepi jalan, saya nampak kedai bundle. Then haritu awak ada cakap, "ini kedai bundle, nak cari baju murah dekat sini" yaallah, saya teringat semua tu. kenapa dulu awak happykan saya sedangkan awak tahu yang awak akan tinggalkan saya? kenapa awak buat saya macam ni.? kenapa? apa salah saya sehingga awak tinggalkan saya? saya takboleh hidup tanpa awak disisi saya. Pagi tadi saya rasa macam nak text awak and wish "good morning" tapi saya takut sebab awak sendiri takizinkan saya mesej awak lagi. Awak, kenapa awak buat saya macam ni. Saya takkuat nak hadapi semua ni. Awak, couple dengan awak, saya dapat belajar erti kesabaran dan erti berdikari. Terima kasih sebab awak ajar saya kesabaran.

Awak buat saya bersabar dalam erti kehidupan. Awak, macam mana dekat asama nanti. Saya mesty rindu nak call awak. 3 bulan lebih saya call awak guna public. 3 bulan lebih saya belajar erti kesabaran. 3 bulan lebih saya belajar erti mengawal kemarahan dan 3 bulan lebih saya belajar erti kasih sayang dalam satu perhubungan. Dalam masa 3 bulan, saya dapat belajar semua tu. Awak, awak tinggalkan saya. Saya sayangkan awak. Macam mana saya nak hidup nanti? Dulu, awak ada untuk saya mengadu. Untuk saya ceritakan masalah saya. Tapi sekarang? Hanya tangisan yang akan pujuk saya. Hanya menangis akan buat saya hilang rindu saya dekat awak. hanya tangisan. Awak, saya takbole nak move onnn. Saya takboleh wak,. kenapa awak buat saya macam ni? awak kata awak taknak tinggalkan saya. Tapi kenapa awak tinggalkan saya? Saya takkkuat. Saya takmampu nak hadapai ujian ni. Saya takmampu wak. Setiap kali saya baca semua isi surat yang awak bagi dekat saya, saya rasa saya bodoh sebab saya cintakan awak. Awak, tolonglha tunaikan janji awak. Awak janji awak takkan tinggalkan saya. Tapi awak tinggalkan saya!!!
Awak kejam!!! Awak kejam!!!
Awak, saya benci awak. Saya benci awak.

Kenapa awak perlu terima saya dulu, kalau awak tau kita takkan kekal. Kenapa? Kenapa awak? Kenapa? Saya dah try sayangkan awak. Awak tau, dulu saya takpernah menangis sebab ex saya 3 hari 3 malam. Awak orang pertama saya menangis macam mati laki. Awak, air mata saya hampir kering. Hingus makin kering. Mata makin sakit. Awak, saya rela buta sebab awak. Saya taksanggup nak tengok muka awak lagi. Saya taksanggup wak. Kalau boleh saya taknak nampak muka awak sampai saya mati. Awak buat saya bencikan awak,. Awak kejam! Awak, saya taklarat nak menangis untuk awak lagi. Tapi setiap kali kenangan kita muncul. Saya akan menangis. Menangis dan terus menangis, hari saya penuh dengan tangisan demi awak. Kenapa awak taknak getback dengan saya? Kalau awak minta get back balik, saya taknak terima awak sebab saya dah bagi awak 2 kali peluang untuk tidak hancurkan hati saya. Awak, betul cakap ima. Saya bodoh sebab saya bagi awak peluang.

Awak, terima kasih sebab awak dah hancurkan hati saya. Awak dah hancurkan harapan saya. Awak dah hancurkan perjanjian awak. Awak dah hancurkan air mata saya. Awak dah hancurkan mata saya. Terima kasih sebab buat semua tu dekat saya. Awak, saya akan simpan semua text yang sweet dari awak. Saya akan simpan dan saya akan tunjuk dekat anak dan cucu saya nanti. Saya nak keturunan saya tahu bahawa awak pernah hadir dalam hidup saya. Saya nak mereka tahu betapa baiknya awak dalam hidup saya. Saya janji.

Awak, ingat tak saya ada janji dengan awak yang saya akan bawak famly awak pergi sabah. Still remember? Insyaallah, saya akan bawak famly awak even kita dah takde apa-apa hubungan. Means evens saya dah kawin dengan orang lain, saya akan bawak famly awak jugak. Saya janji. Saya akan ingat janji saya. Saya takkan hancukan janji saya macam mana awak hancurkan janji awak. Awak, saya dah taklarat nak ingat semua. Bye awak. Terima kasih kerana awak sudi hidup dengan saya selama  3 bulan 23 hari :)

Muhammad Fariduddin Bin Md Nawawi. Saya lepaskan awak :') 

8 ulasan:

  1. damia strong girl :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. kau boleh !

      Padam
    2. No, aku takboleh. Aku sayang dia. Kenapa dia buat mcm ni dekat aku?

      Padam
  2. i'm crying when i read this. i know how you feel about this. i've been through all this. damia, be strong sayang. you'll get a better one insyaALLAH :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Awak baru je baca, saya yang tulis lebih sedih :'( I'm try. Insyaallah :)

      Padam
  3. damia budak hebat, mesti boleh. ALLAH is saving someone special for you right now. remember, ALLAH is always with those who are patient. i'm happy knowing that you're moving on now. good luck sayang. i'll always praying for your happiness :')

    BalasPadam
    Balasan
    1. Humm, terima kasih. Sory sbb balas lambat. Saya budak asrama :) Btw, sekarang saya dah bole lupakan sidia. Terima kasih untuk sokongan awak :)

      Padam